Створення професійного театру в Галичині

Содержание

Слайд 2

Сцена та глядацька зала

Сцена та глядацька зала

Слайд 3

Театр корифеїв знаменував собою розквіт українського професійного театру XIX ст.

Театр корифеїв знаменував собою розквіт українського професійного театру XIX ст.

Слайд 4

Гобелен «Корифеї українського театру»

Гобелен «Корифеї українського театру»

Слайд 5

У Галичині до 1848 р. українського театру не було, тут діяв театр

У Галичині до 1848 р. українського театру не було, тут діяв театр
німецький і польський. Поширювались аматорські гуртки в Коломиї, Львові, Перемишлі.

Галичина

Слайд 6

Український професійний театр Галичини виник 1864 р. у Львові при культурно-освітньому товаристві

Український професійний театр Галичини виник 1864 р. у Львові при культурно-освітньому товаристві
«Руська бесіда». Його основоположником став український актор і режисер О. Бачинський.

Слайд 7

У театрі переважно ставилися п’єси «Наталка Полтавка». «Москаль-чарівник». I. Котляревського, «Маруся». за

У театрі переважно ставилися п’єси «Наталка Полтавка». «Москаль-чарівник». I. Котляревського, «Маруся». за
повістю Г. Квітки-Основ’яненка, «Назар Стодоля». Т. Шевченка. Під антрепризою О. Бачинського українська трупа успішно гастролювала по містах Східної Галичини та Південної Буковини.

Слайд 8

На Буковині при чернівецькій «Руській бесіді» 1869 р. утворилися аматорські гуртки. Театральна

На Буковині при чернівецькій «Руській бесіді» 1869 р. утворилися аматорські гуртки. Театральна
діяльність активізувалась із заснуванням 1884 р. «Руського літературно-драматичного товариства» під керівництвом С. Воробкевича, відомого українського письменника, композитора, педагога. Він написав 18 музично-драматичних творів, побутових драм, комедій, що становили основу театрального репертуару.

Слайд 9

Тоді один з ініціаторів, Юліан Лаврівський, необхідність його появи пояснював: «Коли хочемо, щоб

Тоді один з ініціаторів, Юліан Лаврівський, необхідність його появи пояснював: «Коли хочемо,
наша мова процвітала, ми повинні дбати, щоб вона щораз більше входила в публічний ужиток і з цього погляду, думаємо, найкращу поміч могло би тут подати заснування руського театру у Львові».

Слайд 10

Актриси театру
«Руської Бесіди»

Катерина
Рубчак

Іванна
Біберович

Марії
Слободівна
( у заміжжі
Крушельницька)

Актриси театру «Руської Бесіди» Катерина Рубчак Іванна Біберович Марії Слободівна ( у заміжжі Крушельницька)

Слайд 11

Створення професійного театру
в Галичині

Створення професійного театру в Галичині

Слайд 12

Марія Заньковецька – примадонна театру корифеїв

Марія Заньковецька – примадонна театру корифеїв

Слайд 13

(1854—1934) справжнє прізвище — Адасовська. Бере псевдонім для сценічного образу Заньковецька, тому

(1854—1934) справжнє прізвище — Адасовська. Бере псевдонім для сценічного образу Заньковецька, тому
що народилася в селі Заньки.

Марія Костянтинівна Заньковецька

Слайд 14

Освіту Марія одержала в приватному пансіоні в Чернігові. Дівчина дуже любила театр,

Освіту Марія одержала в приватному пансіоні в Чернігові. Дівчина дуже любила театр,
сама складала маленькі вистави й охоче грала ролі, але батьки були категорично проти вступу до театральної школи.
Першу свою роль — роль Наталки Полтавки — Марія зіграла після закінчення пансіонату в ніжинському аматорському гуртку.
У Бендерах вона познайомилася з офіцером Миколою Тобілевичем (на сцені Миколою Садовським), відчула непереможний потяг до мистецтва, влилася в трупу М. Кропивницького і все життя присвятила сценічному мистецтву.

Слайд 15

М. Заньковецька блискуче зіграла центральні ролі в «Назарі Стодолі». Т. Шевченка, в

М. Заньковецька блискуче зіграла центральні ролі в «Назарі Стодолі». Т. Шевченка, в
«Безталанній». «Не судилось». «Лимерівні». однак найбільше любила образ Олени з драми М. Кропивницького «Глитай, або ж Павук». і грала цю роль настільки правдиво, що глядачі плакали.

Слайд 16

Під час гастролей Заньковецьку побачив К. Станіславський і дав її грі найвищу

Під час гастролей Заньковецьку побачив К. Станіславський і дав її грі найвищу
оцінку: «Талант винятковий, свій, національний. Я сказав би — істинно народний».
Лев Толстой, захоплений грою артистки, просив її подарувати йому хустку з плечей. А свій подарунок актрисі він вручив із написом: «Безсмертній — від смертного».

Слайд 17

Марія Заньковецька

Акторка мала гарний голос — драматичне сопрано, бездоганно виконувала найскладніші пісні.

Марія Заньковецька Акторка мала гарний голос — драматичне сопрано, бездоганно виконувала найскладніші
Ще при житті М. Заньковецьку порівнювали з акторками, яких знав світ, італійкою Е. Дузе, француженкою С. Бернар.